wtorek, 12 maja 2015

MicroExpense-aplikacja do kontroli budżetu domowego

Jeszcze nie tak dawno na samą myśl o kontroli wydatków z budżetu domowego zalewał mnie zimny pot. Ciągle miałam gdzieś " z tyłu" głowy" , że muszę się za to wziąć bo pieniądze mi uciekały przez palce a z miesiąca na miesiąc miałam wrażenie , że wydaje coraz więcej....stanowczo za dużo.Niestety miesiąc za miesiącem mijały ale trudno było ogarnąć to wszytko. Co gorsza na pytanie " na co poszły pieniądze" wcale tak łatwo mi było znaleźć odpowiedzi....bo wiadomo- opłaty związane z mieszkaniem, wyżywienie, transport, czyli tzw. stałe wydatki łatwo policzyć ale co z resztą? Gdzie ulotniło się to X zł?
Wiadomo-początki są zawsze ( no dobra- prawie zawsze, bo oczywiście są wyjątki) trudne. Potrzebna była pomoc. Na początku zbieranie paragonów- mhm....szczerze? Jeszcze trochę i mogłabym na tym dobrze zarobić oddając wszystkie paragony na skup makulatury :) A tak serio to u mnie się to nie sprawdziło...tzn. moja torebka i  portfel były pełne paragonów. O ile miałam chwilkę ( a uwierzcie nie zawsze przy dwójce małych dzieci ta chwilka jest) to spisywałam i zliczałam kwoty, gdy jednak czasu nie było niestety w torebka była ich pełna:)Kolejna próba to zapisywanie w zeszycie..i było całkiem ok, jednak postanowiłam pójść za duchem czasu i AZ swoje zestawienia robić na komputerze lub telefonie komórkowym.

Na rynku jest sporo oprogramowania które ma nam pomóc w zapanowaniu nad budżetem. Więc postanowiłam je przetestować i podzielić się z Wami moim zdaniem.
Dziś pierwszy z cyklu post właśnie na ten temat. Pod lupę biorę aplikację na smartfona ;) Przyznam szczerze, że uwielbiam swój telefon. Zawsze pod ręką, mogę zapisać wszystkie wydatki w jednej chwili i mam pewność , że o nich nie zapomnę.



MicroExpense

To nie wielka darmowa aplikacją zajmująca 1 MB obsługiwana w języku polskim.
Bardzo prosta w obsłudze aplikacja która bardzo przypadła mi do gustu. Przede wszystkim polubiłam ją za jej prostotę oraz za płynność i szybkość działania. Dzięki czytelnemu interfejsowi każdy powinien poradzić sobie z jej obsługą. Intuicyjnie wprowadzamy wszystkie dane a dzięki możliwości wprowadzenia własnych kategorii wydatków możemy bez problemu dopasować ją do siebie. Ja wprowadziłam sobie podstawowe , czyli wydatki na:
Wyżywienie, Kosmetyki, Paliwo, Pieluchy, Rozrywka,Dzieci, Inne. 








 Dodawanie kolejnego wydatku jest banalnie proste. Poprzez kliknięcie plusika przechodzimy do zakładki gdzie możemy określić datę  ( z datą wsteczną też można) kategorię oraz kwotę jaką wydaliśmy. Dodatkowo jest miejsce na opis w którym możemy  zapisać to co będzie dla nas istotne.



 Wszystkie dane są oczywiście grupowane i zbierane ,a dzięki wykresom możemy zobaczyć na co ( i w jakiej kwocie) najwięcej wdaliśmy w danym dniu,miesiącu,roku. Dostępny filtr pozwala nam szybko sprawdzić ile np. wydaliśmy np. na paliwo.


 






















 





















Bardzo dużym atutem jest również możliwość dodawania wydatków foto, czyli nic innego jak wykonania zdjęcia naszego np. paragonu. Dzięki temu pozbyłam się ze swojej torebki i portfela sterty papierków. Teraz po prostu robię zdjęcie i jeśli nie jest mi paragon potrzeby np. do ewentualnych reklamacji -wyrzucam.  W wolnej chwili taki "foto wydatek" dopisuje do listy wydatków a fotografię mogę skasować.





Kolejny plus to możliwość zapisania wyników w "chmurze" SkyDrive.

Jedyną rzeczą jaką mi tu brakuję jest możliwość dodawania również przychodów.Właśnie brak tej funkcji sprawa ,że aplikacja posłuży nam tylko do spisywania swoich wydatków, ale niestety nie będzie możliwe zestawienia ich ze swoim budżetem ( przychodami jakie osiągamy). Trochę szkoda, ale może w przyszłości dodadzą aktualizację i funkcja się ta pojawi.


 W mojej skali ocen od 0 do 6 daje tej aplikacji 5:) za: 
szybkość działania, łatwość obsługi oraz czytelność












  Panowanie nad wydatkami, domowym budżetem może być proste !!! Koniecznie spróbujcie sami. A już wkrótce kolejna recenzja aplikacji mobilnej- MONEY ZOOM

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...